Wednesday, August 25, 2010

Aku Selfish kew?

Salam pembuka bicara..Tajuk kat atas tak bole tahan..he3..Kenapa erk? Sejak kebelakangan nie ummi asek nak marah2 jerk.Tapi ummi marah2 bersebab. Bukan senang nak tengok ummi marah2.Susah tau..

Baru-baru ni ummi ada terasa hati sket dgn kawan baek punya officemate.Selama ni ummi diam jerk.Tapi ummi takmola citer panjang-panjang.Just luaran jerk ummi citer.Ummi terasa dgn die sebab pe tau, satu je yang ummi tak berapa berkenan dengan die.Die selfish..So tajuk di atas tu salah la yerk.Bukan untuk ummi.Tapi untuk 'budak tu'.Budak tu da lama bersahabat baek dgn officemate ummi.Tapi ramai yg tak berapa suke dgn dier.Sebab asek nak jaga perasaan die jerk.Pergh!! Kalo ummi dapat kawan mcm tu..bye..bye jela.Buat pe nak kawan dgn org yg terlalu pentingkan diri sendiri kan. Sebagai sahabat perlu ada :-
  • Sikap jujur dan ikhlas (kena ikhlas,jgn depan ckp laen.belakang kata laen)
  • Redha dgn apa yg berlaku (terima hakikat,yg sahabat anda tu bukan milik anda s'org)
  • Bersikap terbuka (tu pasti,kena terima pandangan org laen juga.Jgn pk perasaan sdri jerk)
  • Jaga MARUAH sahabat sendiri (Ini yg paling penting.Kalo org mgata sahabat baek kiter.Kiter diam jer.KIta siasat dulu.Jgn menuduh melulu jerk.Sbb ummi da penah kena sendiri)
Kalau ikutkan banyak lagi yang ummi kongsikan.InsyaAllah ummi akan cuba kupaskan tentang sahabat ni. Setakat ni sahabat yang paling serasi dgn ummi adalah IbuAdam.

Kami sering berkongsi cerita suka duka.Dari ummi masih bujang sampailah masing2 dah ade anak sorang.Yang bestnyer,anak pun lahir tahun yg sm.Bezanyer Muiz keluar dulu.Ummi rasa bahagia sgt dpt sahabat mcm IbuAdam.

Nota Kaki : IbuAdam,anda telah berjaya mengembalikan kepercayaan kpd diriku untuk bersahabat kembali.Dahulu aku pernah kecewa dgn sikap sahabatku sendiri.Dek krn percayakan kata-kata orang.Kau susah payah mendegar keluhanku,deritaku,sengsaraku walaupun kita berhubungan dengan jarak jauh.Ku terlalu menghargai kamu.


3 comments:

Cik Andam Hazlina said...

wow!.. ibu adam.. duit raya kene lebih sikit tuk fia yerk.. nama naik.. hahaha..

adat la jue. lumrah hidup lam dunia ni.. ada pasanag surutnya..

~ thalhazlin ~ said...

eh julie, ibu adam ni cam kenal je. student seri perling gak kan dulu?
anyway, sabar je la k julie. dalam berkawan ni, cam gitulah. tak semua yang ikhlas.huhu

~ ms julie ~ said...

eh tak la kak..
die org pahang..
myB akak kenal die kat U kot,
tp sy lupe die U mn..he3
tu la kak..pasal sahabat ni
payahler..lebih baek bsahabat jauh
dmata :P