Friday, March 20, 2009

~ POSITEVE or NEGATIVE ?? ~

Salam sume...alhamdulillah ku panjatkan syukur pd Allah krn diberikan kesembuhan pd Hubby. Hubby skang dlm proses mrawat pyakit nyer. Smoga pyakit nyer ilang dr bdn nyer..aminnn... Sperkara lagi..dr smlm aku xtenang..risau sgt2..dgn keadaan Muiz demam, batuk, selsema..
kepala aku sakit dgn timbunan keje di opis.. adehhhhhhh..dugaan2..
Mlm td Muiz asik mrengek2 jerk..sampai bengong aku dbuatnyer..mn x nyer..kejap tdo, kejap bgun smula mlayan si kecik comel.Ya Allah, rupenyer die demam..aku bg ubat demam..br reda sket. Br tdo bbrape jam, da Subuh..bgun mnunaikan kwajipan.
Bila siap2 nak pegi keje br t'ingat kata2 teller bank semalam. "Owh..ju ko diam2 erk tambah lg sorg.Subur btl ko nie.."kata2 teller tuh. Aku dgn pantasnyer mnafikan kata2nyer.. "eh mn ade..xbaik tau buat spekulasi. Kalo ade saya bg tau..Dosa tau tipu2,lgpun perkara baik buat pe nak sorok2.."jwb aku dgn selamba nyer...Lepas balik dr bank tuh, dlm pjalanan ke opis hati aku xtenang mmikirkan kata2 teller bank td. =p
Dlm hati b'kata, andai kata betul la kata2 teller bank tuh..cmner??bukan xnak trime pberian Allah.Dgn keadaan ekonomi camnie, aku takut t'abai jerk tanggungjawb.Camner aku nk tunaikan tanggungjawab tu.Biarlah Muiz puas bmanja2 dgn papa & ummi nyer dulu.Memang ade prancangan nak tambah lg sorang.Bila mgenangkan kesakitan ms bsalin..adehhhhhhhh... peritnyerrrrrrrr...Allah je yg tau ms tuh..
Pagi yg sejuk, dlm pjalanan aku nak K.Zurin..asik t'pk kata2 teller tuh..adehhhh..xtenang2.. Hubby penah ckp, die xkisah kalo ade lg..tp aku kesian kan mak aku..kang tlampau penat plak nak jg cucu2 dier..da la adik2 yg 2org kecik2 lg..tggu la 2-3taun lg..Muiz da besar sket..Aku da mnuju umah K.Zurin, coz die tumpang aku naik kete..terus aku terjah dier..tanye mcm2..tanye aku mkn cmner??mkn pil ke x??hu3..byk nyer soklan..aku ckp..mkn cm biasa..siang mkn..mlm??erm..jgn harapla aku nk mkn..da penat..ilang selera..hu3..die tanye aku blek..instig aku cmner??aku ckp xde..lgpun aku xde la loya2 ke pe..mayB period aku kurang stabil kot..hu3..kena jumpe pakar nieh =(
Bila da masuk opis, muke sedih jerk..serba xkena dbuatnyer..aku diam2 kua opis sat..smata2 nak beli pregnatcy test kat 7E..dgn pantasnyer aku masuk bilik air..trus m'uji..ahaksssssssssss...
jawapan nyer.....NEGATIVE!!!! So very happy.. Alhamdulillah..Allah makbulkan pmintaan ku.. Sesungguhnya anak itu satu anugerah buat ku..hilang segala penat semasa keje..tentu seronok bila tambah anak lagi =) he3..tungguuuuuuuuuu...2nd baby!!!
Thank's lalink (ibu Adam), kerana selalu m'dgr keluhan den..kite selalu kongsi masalah..walaupun kite jauh..namun dekat dihati =p he3..sayanggggggggg lalink & Adam..he3.. Nanti kalo nak bagi Adam adik..bagitau den erk..he3..wacaaaaaaaaaaaa

No comments: