Wednesday, March 13, 2013

Doa untuk suamiku,Hairudin Bin Aspan

Bismilahhirahmanirrahim..
Ya Allah…

Andai suamiku ini adalah pilihan-MU di Arash
Berilah daku kekuatan untuk terus bersamanya...
Andai suamiku inilah yang akan membimbingku di titian-Mu,
Kurniakanlah aku sifat kasih sayang & redha atas perbuatannya...

Andai suamiku ini adalah bidadara untukku di syurga-Mu,
Limpahkanlah aku dengan sifat tawaduk akan segala perintah-Mu...
Andai suamiku ini adalah yang terbaik untukku,
Peliharalah tingkah lakuku daripada menyakiti perasaannya...


Tapi Ya Allah,

Andai suamiku ini ditakdirkan bukan untukku seorang, 
Kau tunjukkanlah aku jalan yang terbaik
Untuk aku harungi segala dugaan-Mu...

Andai suamiku tergoda dengan keindahan dunia-Mu,
Limpahilah padaku kesabaran untuk terus membimbingnya...
Andai suami tunduk terhadap nafsu yang melalaikan,
Kurniakanlah kekuatan untukku perbetulkan keadaannya...
Andai suamiku mencintai kesesatan,
KAU pandulah aku untuk menariknya dari terus terlena...
Note : Sebak rasa bila baca doa nie..semoga Allah kuatkan rasa cinta diantara diriku dan suamiku..inshaa allah.. (copypaste dari blogfrens) 


Amin amin Ya Rabbal Alamin…

No comments: