Friday, February 15, 2013

Terasakah aku?

Bismillahirahmanirrahim..
Assalamualaikum warahmatullahi wabarokatuh..

Teruk sangatkah perangai aku selama nie?Dari bermula kenalnya abi sehingga sekarang.Tapi bukan bermakna aku bergaduh dengan suami ku sendiri.Macam mana erk ummi nak cerita..Nanti membuka aib orang pula..Tapi ummi nak anak2 ummi tau perasaan ummi ketika ini.Mungkin orang kata perempuan mengandung sangat sensitif.Masalahnye bukan semasa mengandung je.Tak mengandung pun terasa juga pe orang tu buat pada ummi..

Dari awal perkenalan dgn abi macam2 dugaan yg kami hadapi.Tapi arwah mak mertua sangat mempertahankan hubungan kami.Biarpun masa tu ummi da rasa putus asa untuk meneruskan ikatan ke alam rumahtangga..Alhamdulillah,berkat kesabaran yang ditunjukkan oleh abi..akhirnya kami pun bersatu juga.Terima kasih abi..kerana sanggup bersusah payah untuk ummi.Ummi sangat menghargai pengorbanan abi.Ummi sayang sangat2 pada abi.

Berbalek kepada tajuk ummi di atas..kenapa mesti begitu? Masa kami hendak bertunang, insan nie mempertikaikan wang hantaran yg akan abi berikan pada ummi.Mampukah abi nak berikan pada ummi? Masa tu hanya ALLAH saja yang tahu perasaan ummi.Ummi rasa macam ummi ni 'demand' plak..macam ummi nie takde harga diri jerk.Ummi balek umah,ummi menangis.Sampaikan parents ummi pelik..kenapa?Bila ummi bercerita .. barulah mereka mengerti.Parents bagi kata2 semangat.Arwah MIL pun bagi semangat.Arwah MIL kata jangan peduli kata dia,yang nak kawen anak die..bukan die..Terharu sungguh dengan kata2 arwah MIL!! Sob3... Dari perkahwinan sehinggalah sekarang da beranak pinak.Ada je 'gangguan' dan ketidakpuashatian terhadap diri ku. Bila aku bertanya depan2..takde plak ngaku.Langsung tak cakap katanya..Habis..orang yang menyampaikan kepadaku tu menipu ke??Sedara mara yang bagitau tu menipu aku ke?? Ummi paling pantang orang macam nie..

Sepanjang hampir 10tahun nie..macam2 die buat pada ummi.Selama ada arwah MIL ummi diam jer.Tapi sekarang, jangan harap lerr ummi nak diam.Ummi akan pertahankan perasaan ummi jika ummi benar..Ummi nie kadang2 mengalah juga.Tapi kalau sampai sesuatu perkara yang membuatkan ummi bengang..Memang ummi angin la..Biasanya abi la yang akan menjadi penyejuk hati ummi.Terima kasih abi..Lepas nie, macam mana la agaknya kalau pegi rumahnya.Dah la baru2 nie pegi tak dilayan langsung..Sibuk teresak2..kunun rindukan pada yang telah pergi.Seperti tidak redha dan ikhlas dengan qada' qadar ALLAH.

YA ALLAH..KUATKANLAH HATI HAMBAMU INI UNTUK MENEMPUH UJIANMU.. 

   


No comments: